Hoe je aan de telefoon het beste kunt omgaan met de vraag “waar gaat het over?” - VDF Company

Hoe je aan de telefoon het beste kunt omgaan met de vraag “waar gaat het over?”

vraag

Stel… na meerdere pogingen is het je eindelijk gelukt om de juiste contactpersoon te pakken te krijgen. Al vroeg in je acquisitiegesprek zegt hij/zij “het komt niet uit” of “ik heb nu geen tijd” om vervolgens uit nieuwsgierigheid de vraag te stellen “maar… waar gaat het over?”.

Veel verkopers en ondernemers die telefonische acquisitie plegen gaan op deze vraag in en krijgen te horen “oh daar heb ik heb geen interesse in” of “we zijn al voorzien”.

Hoe kan dit anders?

Op het moment dat iemand aangeeft geen tijd te hebben, adviseer ik je om niet verder te gaan met je acquisitiegesprek. Vraag wanneer het beter uitkomt, geef aan hoe lang het gesprek zal duren en maak een belafspraak. Ga dus niet in op de vraag “waar gaat het over?”, want in veel gevallen luistert je gesprekspartner met een half oor. Daarnaast is de kans groot dat jij de reden van jouw belletje té kort en bondig uitlegt waardoor de kans groot is dat hij/zij aangeef geen interesse te hebben. Op het moment dat jij op de afgesproken dag en tijdstip terugbelt kun jij jouw acquisitiegesprek op de juiste manier openen en het gesprek op gang laten komen.

GRATIS E-BOOK
+ wekelijks acquisitietips

Je gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

dit veld niet invullen s.v.p.

Ontdek meer handige tips

Deel deze blogpost

Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

2 reacties op “Hoe je aan de telefoon het beste kunt omgaan met de vraag “waar gaat het over?””

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Specifieke vraag?

Stel hem hier, we nemen z.s.m. contact met je op!